Jdi na obsah Jdi na menu
 


Nová kanadská studie ukázala, že děti, které se učí hrát na nějaký hudební nástroj, mají lepší paměť než jejich nemuzikální vrstevníci.
Výzkum ukázal, že děti, které se učily hudbě jeden rok, skórovaly v testech paměti lépe než jejich vrstevníci.
"Pokud se učíte hudbě, váš mozek si tvoří jiná propojení, než by si vytvářel bez hudební průpravy," řekla agentuře Reuters Laurel Trainorová, profesorka psychologie, neurologie a chování na McMasters University v Ontariu. Během vědecké studie, kerou profesorka Trainorová vedla, bylo zjištěno, že rozdíly mezi dětmi, které se zabývají hudbou, a jejich vrstewvníky se začínají projevovat již po čtyřech měsících. Děti, které se výzkumu zúčastnily, si měly například pamatovat série čísel, opakovat rytmy a melodie a rozlišovat od sebe různé stupnice.
"Zcela markantně se při tom projevilo, že děti, které chodí na hodiny hudby, vykazují progresivní zlepšení obecných paměťových výsledků při čtení, zapamatování si slov, v prostorové představivosti, matematice a dokonce i ve výsledcích standartních inteligenčních testů."

Peníze investované do hudební výuky dětí se tedy mohou vyplatit dvojnásob.

Zdroj: Marie Blankytná